PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Thursday, January 6, 2011

Lakonan DAP berakhir , sikap racist mereka terdedah

KUALA LUMPUR 6 Jan – Lakonan DAP sebagai parti yang memperjuangkan hak semua kaum menerusi gabungan parti pembangkang yang lain tamat sekaligus melondehkan “racist” yang tersembunyi sebelum ini.

Ketua Penerangan MIC, P.Kamalanathan berkata “racist” yang terpahat kemas di dalam baju DAP dan ditutup dengan lakonan mereka bahawa parti itu peka dan adil kepada semua kaum di negara ini tidak boleh ditutup lagi.

Menurut beliau jika benar dan jika betul Adun komtar, Ng Wei Aik melontarkan kata-kata “tutup kedai dan balik India” ketika operasi penyitaan pengusaha Restoran Nasi Kandar Mohamad Aliyar, Syed Kassali Mohamed Aliyar, ianya adalah satu bukti yang tidak boleh dinafikan lagi bahawa DAP ini adalah “racist” .

Tegas beliau apa lagi alasan yang mahu diberikan oleh parti pembangkang berkenaan kerana perkataan tersebut jelas menghina kaum India di negara ini yang sama-sama membangunkan negara dan berteduh di bawah satu bumbung dengan seluruh rakyat pelbagai kaum dengan aman dan sejahtera.

“Cukup-cukuplah berlakon kerana segala lakonan dah sampai ke penghujung. Sebelum ini mereka dengan lantang dan memperlihatkan bahawa mereka adil dan saksama kepada semua kaum. Namun apa yang dilakukan oleh Adun Komtar itu menunjukkan mereka sebenarnya berat sebelah.

“Kaum lain tidak ada dalam kamus mereka. Kalau betul mereka benar-benar ikhlas dan memperjuangkan hak semua kaum, perkataan sedemikian rupa tidak akan keluar sebaliknya mereka menangani peristiwa tersebut dengan matang,“ katanya.

Beliau berkata demikian kepada UMNO-Online sebagai mengulas dakwaaan pengusaha Restoran Nasi Kandar Mohamad Aliyar, Syed Kassali Mohamed Aliyar, semasa operasi penyitaan di premisnya malam kelmarin.

Beliau dilaporkan berkata Adun Komtar, Ng Wei Aik meminta beliau tutup kedai dan balik India. Menurut Syed Kassali, 42, perkataan yang diluahkan Setiausaha DAP itu bukan sahaja menyakitkan hati serta mengguris perasaannya tetapi hati seluruh kaum India Muslim di negara ini.

“Dia boleh nafikan, tetapi semuanya terbukti melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang ada dipasang di restoran ini.

“Bukan itu sahaja, rakaman tindakan kasarnya terhadap saya dan pekerja di sini semuanya ada dalam simpanan kami,” katanya di sini hari ini.

Kamalanathan yang juga Ahli Parlimen Hulu Selangor seterusnya berkata mungkin akan ada skrip baru daripada DAP selepas ini dalam usaha menutup lakonan yang tamat.

“Mungkin pengarah lakonan termasuk penulis skrip akan bertukar tangan selepas ini kerana lakonan pertama telah gagal dan dan menjadi buah mulut dan kemarahan rakyat India di negara ini. Saya cukup hairan kenapakah mereka sanggup mengeluarkan kata-kata kesat sedemikian rupa.

“Apakah ini cara mereka berterima kasih kepada rakyat di Pulau Pinang khususnya masyarakat India. Mungkin inilah harga yang perlu dibayar oleh masyarakat India di Pulau Pinang setelah

No comments:

Post a Comment