PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Thursday, April 22, 2010

Jentera PAS Sudah Menjauhi Kaki Kuda Lumba Anwar Ibrahim?

Sepanjang penulis berada di Hulu Selangor. satu perkara yang penulis terasa 'kehilangannya' ialah jentera parti PAS. Mereka tidak semeriah pilihanraya-pilihanraya yang lepas. Mereka sudah mulai berkampung sejak awal lagi.


Perkhabaran yang hangat sekarang di Hulu Selangor ialah ramai jentera pilihanraya tempatan parti PAS yang sudah mulai menjauhi jentera pilihanraya dek penjelasan terbaru dan kebangangan Zaid Ibrahim yang mengaku mempunyai kuda lumba.





Realitinya, mereka juga boleh berfikir dan mempertimbangkan yang baik dan tidak. Jentera tempatan PAS Hulu Selangor tidak bodoh dan seperti lembu yang dicocok hidung mereka.
Mereka juga mempunyai harga diri dan perlu memikirkan semasak-masaknya tentang keperibadian buruk Zaid Ibrahim yang secara santai dan mengaku sesuatu dosa besar tanpa memperlihatkan perasaan yang sangat menyesal dan benar-benar telah insaf. Ianya seperti olok-olok dan Zaid Ibrahim seperti akan melakukan dosa tersebut sekali lagi setelah habis pilihanraya ini, sama ada menang atau kalah.

Realitnya, orang tempatan Hulu Selangorlah yang terpaksa menanggung akibatnya jika tersalah pilih wakil rakyat, bukannya jentera PAS dari Kelantan atau Kedah.

Penulis melihat perubahan yang berlaku di Hulu Selangor ini sebagai satu petanda jelas yang menunjukkan bahawa Zaid Ibrahim akan ditolak pada 25hb April ini.

Satu perkara penulis tidak suka ialah taktik terakhir Pakatan Rakyat yang akan mengerahkan jentera-jentera dari luar untuk menimbulkan hura hara, mengganggu ketenteraman penduduk Hulu Selangor serta menyesakkan jalanraya di sini.

Harap mereka tidak berbuat demikian dan tidak mengacau kampung orang lain.

No comments:

Post a Comment