PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Saturday, September 4, 2010

Dakwaan UMNO lemah agenda jahat pembangkang



KUALA LUMPUR 3 Sept – Peningkatan sokongan rakyat terutama golongan Melayu terhadap UMNO menyebabkan parti yang menjadi tunjang kepada Barisan Nasional (BN) itu menjadi bahan iri hati kepada parti pembangkang.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, lantaran itu pelbagai fitnah dan kata-kata yang tidak masuk akal dilontarkan terhadap UMNO dalam usaha menanam kebencian berterusan di kalangan rakyat sehingga menjelangnya pilihan raya umum ke-13.

Justeru beliau menyifatkan kenyataan bahawa UMNO lemah dan semakin ditolak rakyat adalah satu kenyataan yang tidak boleh diterima akal kerana saban hari parti itu mendapat kepercayaan daripada rakyat atas komitmen dan kesungguhan Datuk Seri Najib dalam menerajui kepimpinan negara.

“Dasar-dasar yang telah diperkenalkan dan yang sedang di dalam perancangan sudah pastinya mengambil kira kepentingan seluruh rakyat Malaysia. Baik Melayu, Cina, India dan kaum-kaum lain di negara ini sememstinya menjadi tumpuan kerajaan.

“Berbanding dengan pembangkang, mereka sehingga hari ini masih kabur dan lintang pukang hala tuju perjuangan serta dasar yang ingin diterapkan di dalam struktur pemerintahan. Satu pihak mahu laksanakan negara Islam, satu pihak lagi tidak mahu dan satu pihak lagi lain pula bunyi dasar perjuangan.”

“Berbanding dengan pembangkang, mereka sehingga hari ini masih kabur dan lintang pukang hala tuju perjuangan serta dasar yang ingin diterapkan di dalam struktur pemerintahan. Satu pihak mahu laksanakan negara Islam, satu pihak lagi tidak mahu dan satu pihak lagi lain pula bunyi dasar perjuangan.

“Perkara-perkara pokok seumpama inilah yang dilihat menjadi punca pembangkang makin merundum dan BN khususnya UMNO terus mendapat kepercayaan rakyat. Cuba kita teroka pula di negeri yang dikuasi pembangkang. Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan sebagainya. Difahamkan rakyat makin meluat dan tidak yakin dengan kepimpinan yang ada hari ini,” katanya kepada UMNO-Online, di sini, hari ini.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dalam temubual eksklusif dengan umno online hari ini menyanggah persepsi yang menyatakan UMNO kini sebuah parti lemah dan bukan lagi menjadi pilihan orang Melayu.

UMNO, tegas beliau, masih terus menjadi parti dominan dalam Barisan Nasional (BN) tetapi pada waktu yang sama tetap menjadi suara mutlak memperjuangkan kepentingan orang Melayu.

Reezal seterusnya menambah, kepimpinan Istiqamah Datuk Seri Najib menyebabkan rakyat tanpa mengira latar belakang memberi kepercayaan dan pengharapan yang cukup tinggi kepada beliau untuk memacu negara ke tahap yang lebih cemerlang.

“Walkbout, transformasi di dalam kerajaan, Model Baru Ekonomi, Rancangan Malaysia Ke-Sepuluh dan pelbagai dasar lain termasuk mengutamakan kepentingan rakyat dalam apa jua keadaan dilihat menjadi daya penarik kepada peningkatan sokongan kepada UMNO dan BN hari ini.

“Justeru kepada mana-mana pihak yang terus memainkan cerita karut-marut ini, hentikanlah kerana ianya langsung tidak berfaedah sebaliknya menyerlahkan hakikat yang sebenar bahawa UMNO semakin kuat makin kuat dan tidak lesu sebaliknya terus bangkit mempertahankan serta merencana dengan lebih gemilang apa yang telah dikecapi hari ini,” katanya. – MediaUMNO

No comments:

Post a Comment