PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Monday, September 13, 2010

Parti Gerakan Pulau Pinang Berpaling Tadah ?

Sebuah portal berita telah menyiarkan satu laporan berita yang pastinya akan mengundang pelbagai komen, kemarahan dan kekecewaan terutamanya kepada jentera politik Barisan Nasional di Pulau Pinang.


Apa tidaknya, Teng Hock Nan telah 'mengibar bendera putih' dan menyerah kalah kepada parti DAP Pulau Pinang walau pun pilihanraya umum ke-13 belum lagi bermula. Tarikhnya pun belum diketahui dan difahami tidak dalam masa terdekat ini !


Di antara laporan tersebut:-

GEORGE TOWN, 12 Sept – Pengerusi Gerakan Pulau Pinang Datuk Teng Hock Nan mengakui (conceded) DAP boleh mengekalkan pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat (PR) satu lagi penggal dengan memenangi pilihan raya umum ke-13, tetapi parti komponen BN ini meramalkan peluang lebih baik untuk menawan semula selepas itu.

Teng juga meramalkan yang kerajaan negeri pimpinan PR tidak akan kekal berkuasa untuk tempoh yang lama.

Katanya, Ketua Menteri Lim Guan Eng yang popular tidak akan mampu untuk menerajui negeri itu selepas pilihan raya umum ke-14 ekoran pendekatan dan caranya menguruskan Pulau Pinang...
seterusnya.

Kenyataan Teng Hock Nan itu sangat memalukan Barisan Nasional Pulau Pinang. Dan juga menimbulkan pelbagai persoalan yang mesti dijawab segera :-

1. Apakah kejatuhan morale Hock Nan turut dikongsi oleh pemimpin-pemimpin Gerakan yang lain seperti, Koh Tsu Khoon, Teng Chang Yeow,Dr. Thor Teong Gee,Mark Ooi,Mohan, Ang Chai Kooi, Oh Tong Keong, Hng Chee Wey, Goh Yew Jin, Teoh Hang Chong, Tan Yeow Joo dan Hartini Tan bt. Abdullah?

2. Apakah 13 koordinator DUN dan 4 koordinator Parlimen parti Gerakan Pulau Pinang perlu dibantu kewujudan mereka jika mereka sudah mengaku kalah hari ini?

3. Apakah perlu lagi diletakkan calon parti Gerakan di Pulau Pinang untuk pilihanraya umum yang akan datang?


Di dalam pelbagai usaha untuk memenangi kembali Pulau Pinang daripada kepimpinan Lim Guan Eng dan exco-exconya yang tidak kompeten, tidak efesien, tidak berpengalaman dan rasis, Ketua Gerakan Pulau Pinang itu membuat satu kenyataan yang tidak bertanggungjawab, tidak komited dan 'chicken out' biarpun belum 'berperang' lagi.

Malah, kenyataan 'mengaku kalah' Teng Hock Nan itu juga seperti menjawab kepada ketidakseriusan dan kelembapan parti Gerakan selama ini di dalam mengatur program-program politik untuk menawan kembali hati rakyat Pulau Pinang.

Parti tersebut dilihat sudah tidak bermaya dan malu berdepan dengan rakyat walau pun pilihanraya sudah lama berlalu.

Tetapi laporan berita itu juga melaporkan sesuatu yang pelik dan amat meragukan :-

Bagaimanapun Teng meminta rakyat Pulau Pinang agar memberikan Gerakan satu lagi peluang dalam pilihan raya umum akan datang untuk memainkan peranan sebagai pembangkang yang konstruktif di Dewan Undangan Negeri.

“Dalam mana-mana pentadbiran... mana-mana kerajaan, kuasa mutlak akan membawa kepada elemen salah guna. Kita menuju kepada kuasa mutlak.

“Jika anda mahu kekalkan Guan Eng lebih lama, kami merayu kepada rakyat meletakkan beberapa orang daripada kami di Dewan Undangan Negeri,” katanya.
“Kami mahu rakyat percaya pada rekod prestasi kami dan
meletakkan beberapa orang daripada kami di Dewan Undangan Negeri untuk memantau kerajaan negeri agar pentadbiran Guan Eng tidak reput dengan cepat. Ia akan reput, tetapi tidak dalam waktu terdekat,”

Apakah parti Gerakan Pulau Pinang mahu berpaling tadah dan akan bekerjasama dengan parti DAP untuk memastikan 'Lim Guan Eng tidak reput dengan cepat'?

Apakah parti Gerakan mahukan Lim Guan Eng bertakhta terus di Pulau Pinang ini?

Banyak persoalan dan kekeliruan pasti timbul akibat kenyataan Pengerusi Gerakan Pulau Pinang ini.

Maka untuk mengelak sebarang kesulitan di masa depan, Parti Gerakan dituntut untuk memberi penjelasan dengan kadar segera!

Atau pun, jangan letakkan sebarang calon parti Gerakan di Pilihanraya Umum kelak !

1 comment:

  1. Gerakan dah mengaku kalah di P. Pinang..

    Inilah masanya gantikan calon gerakan dengan calon UMNO melayu di pulau pinang...

    Umno harus ambil peluang ini sebaik mungkin..

    dari:-
    http://sayamelayuislam.blogspot.com

    ReplyDelete