PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Friday, December 17, 2010

Guan Eng kurang ajar , tuduh kontraktor Melayu dayus , lembik & bodoh


Ketua Menteri P.Pinang Lim Guan Eng semakin chauvinist dan juga ultra kiasu apabila membuat kenyataan bahawa kontraktor UMNO semuanya DAYUS, LEMBIK dan BODOH! Dia membuat kenyataan tersebut di satu sidang akhbar bersama pemimpin Pakatan P.Pinang.

Didalam sidang media tersebut, Lim Guan Eng dengan begitu berani menuduh bahawa kontraktor yang mempunyai kaitan dengan UMNO semuanya dayus, lembik dan bodoh. Ini katanya, kontraktor UMNO langsung tak tahu bersaing dan hanya mengharapkan projek dari UMNO sahaja.

Didalam sidang akhbar yang sama juga, Lim Guan Eng juga mengatakan bahawa para pemimpin UMNO hanya tahu cari makan dengan duit rasuah. Setiausaha agung DAP ini jelas telah membuat tuduhan tanpa sebarang bukti dan tuduhan yang dibuatnya ini tak harus dipandang mudah oleh pemimpin UMNO.

Lihat sendiri video tersebut DISINI ==>>> watch?v=e9nVrFQDWVQ

Nampaknya sekarang ini pemimpin DAP semakin berani memaki hamun bangsa melayu. Mungkin selepas ini cina kiasu ini akan memberi alasan bahawa dia hanya maki hamun kontraktor UMNO dan juga pemimpin UMNO, tetapi dia lupa yang kontraktor serta pemimpin UMNO itu adalah bangsa melayu!

Jadi, secara tak langsungnya Lim Guan Eng telah mengatakan bahawa melayu dayus, lembik dan bodoh hanya kerana mencari makan di negara tanah tumpah darahnya sendiri. Cina ini juga berani mengatakan pemimpin UMNO cari makan dengan duit rasuah tanpa sebarang bukti. Buktikan jika ini benar!!

Pernahkah pemimpin UMNO menuduh yang bukan-bukan kepadanya?

Kini jelas bahawa cina kiasu DAP amat memusuhi UMNO kerana parti UMNO telah menjaga dan memartabatkan hak bangsa melayu. Lim Guan Eng amat irihati dengan kontraktor-kontraktor melayu yang bernaung dibawah UMNO sehingga dia sanggup berbuat apa sahaja bagi menutup periuk nasi mereka.

Di P.Pinang, Lim Guan Eng tahu jika kontraktor UMNO dihalang dari mendapat sebarang projek, segala tender akan dimenangi oleh kontraktor melayu yang menjadi kroni dan talibarut kepada DAP. Dengan cara ini saja penguasaan ekonomi melayu dan bumiputera P.Pinang dapat dihapuskan.

Perlu diingat, Guan Eng jelas menunjukkan sifat gila kuasanya apabila tak berlaku adil didalam negeri. Apakah kontraktor melayu UMNO bukan sebahagian dari rakyat P.Pinang? Ini amat berbeza dengan pentadbiran Barisan Nasional apabila membahagikan semua sumber perniagaan dan peluang untuk maju kepada semua rakyat tanpa mengira parti.

Hari ini apabila cina kiasu ini menjadi Ketua Menteri, dia maki hamun melayu-melayu UMNO kerana dia berasa sudah amat berkuasa. Cuba bayangkan jika jenis-jenis manusia sebegini diangkat menjadi pemimpin utama negara…, pasti akan habis semua melayu dipijak dan dimaki hamun jika tak sebulu dengannya.

Inilah bahayanya jika puak komunis seperti DAP ini diberikan kuasa. Mereka tak akan tahu dari mana asal mereka dan takkan sedar tempat mereka yang sebenar. Itupun masih ada lagi menteri melayu kita yang terhegeh-hegeh di Parlimen menyambut kedatangan kaum kiasu ini yang secara terang menghina bangsa melayu dan Islam!

Jika dibiarkan semua ini berterusan, lambat laun puak-puak ini akan mula memijak-mijak kepala bangsa melayu dan juga memaki hamun anak-anak melayu tak kira masa! Mahukah kita semua lihat ini berlaku didepan mata kita?

No comments:

Post a Comment