PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Friday, July 30, 2010

Lagi siri pembohongan Guan Eng



PB ingin mendedahkan lagi pembohongan pemimpin diktator Guan Eng yang semakin rakus dan bermaharajalela membohongi rakyat PP . 3 hari lepas PB dan rakan2 blogger penang mendedahkan kebenaran pembohongan Guan Eng melalui video isu lidah biawak yang diuploadkan di you tube oleh pisau.net . Tetapi cukup kurang ajar puak2 ultra kiasu ini yang tidak suka video bukti pembohongan ini diketahui rakyat telah memadamkannya oleh pemilik asal yang merakam video ini . Dia boleh padam seberapa banyak pun tetapi kita mempunyai salinan video itu dan tiada masalah untuk upload semula . hahaha


Lagi pembohongan Guan Eng dan memperbodohkan seluruh rakyat Pulau Pinang ialah beliau sanggup berbohong kononnya sejak negeri Pulau Pinang dibawah pemerintahan DAP dengan dasar CAT telah berjaya mengumpul RM1.2billion berbanding dengan kerajaan BN sebelum ini.

Pembohong No 1 Penang ini dengan angkuh dan tidak tahu malu di dalam ceramah dan majlis mereka kononnya ia adalah kejayaan dibawah kerajaan DAP dan kerajaan Pakatan Haram. Dalam masa yang sama apek dari Melaka ini memperlekehkan dan menghina kerajaan BN sebelum ini kononnya tidak tahu mengurus dan membazirkan kewangan negeri.


Untuk makluman anda,Guan Eng hanya terlibat dua kali sahaja dalam pembentangan Penutupan Akaun Kerajaan Negeri yang semua rakyat tidak tahu hanya mencatatkan lebih kurang dari RM150juta.Jumlah itu diambil kira dalam sebahagian tahun kewangan 2008 iaitu semasa bajet kerajaan BN yang terdahulu.


RM1 billion yang didakwa oleh pembohong ini bukannya nett cash Kerajaan Negeri,sebaliknya ia adalah duit yang kerajaan negeri miliki terdiri salah satunya dari akaun amanah atau deposit simpanan tetap.

Untuk makluman sebelum PRU 12 di zaman pemerintahan BN, kerajaan BN telah meninggalkan dana ( bukan nett cash ) melebihi RM 1 Billion !!!

Kenyataan Guan Eng yang menyatakan usaha beliau yang cekap dalam pengurusan kewangan adalah kenyataan putar belit dan satu pembohongan . Guan Eng sepatutnya mendedahkan berap jumlah hutang kerajaan negeri kepada kerajaan persekutuan dan berapa jumlah tunggakkan hutang yang belum dibuat pembayaran balik .

Lihatlah sendiri betapa ketua menteri paling bangsat , celaka dan kaki pembohong ini berbohong tanpa segan silu kepada rakyat .

GUAN ENG itu bohong @ Bohong itu GUAN ENG

LINk

Lagi pembohongan Guan Eng di Pulau Pinang - Pisau.net

No comments:

Post a Comment