PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Friday, July 16, 2010

Tipu La Lu Lim Guan Eng Komunis !!!

Lim Guan Eng memang kuat menipu dan pandai berlakon. Habis rakyat Pulau Pinang tertipu dengan 'keramahan' dan 'down to earth' beliau tetapi hakikatnya, beliau adalah seorang pemimpin DAP yang telah banyak merosakkan Pulau Pinang ini.


Beliau berkata bahawa kerajaan negeri DAP dapat menjimatkan wang kerajaan negeri tetapi hakikatnya, banyak tempat telah dibiarkan dan tidak terurus kerana kekurangan perbelanjaan maintenance oleh kerajaan negeri DAP hari ini.

Perkara ini tidak berlaku semasa pentadbiran BN di Pulau Pinang. Keperluan rakyat Pulau Pinang sentiasa dijaga untuk memastikan mereka sentiasa selesa.

Kerajaan negeri Pulau Pinang pula dilaporkan telah banyak berhutang dan mengambil wang Perbadanan Bekalan Air (PBA) Pulau Pinang untuk melangsaikan janji-janji mereka seperti melupuskan saman-saman MPPP dan sebagainya.


Dilaporkan juga bahawa Lim Guan Eng telah menggunakan wang PBA bernilai berjuta-juta ringgit untuk membayar RM 100 kepada warga-warga emas di Pulau Pinang. Dan apalah nilai RM100 setahun itu jika dibandingkan dengan usaha kerajaan BN Pulau Pinang sebelum ini yang banyak menyediakan keperluan dan infrastruktur untuk rakyat Pulau Pinang.

Hello Lim Guan Eng......... Lu jangan tipu lagi la. Lu sudah banyak bohong sama kita !

4 comments:

  1. nyamuk pemerintah penang sekarang ada nampak. Gajah pemerintah dulu tak nampak. pemerintah dulu semua baik. pemerintah sekarang semua tak baik. pemerintah dulu banyak buat rosak tak nampak. pemerintah sekarang terpaksa baiki rosak, tak nampak.

    Pulau pinang cina yg kuasai sekarang salah siapa? cina kuasai pulau pinang salah siapa? adakahselepas PRU 2008 cina menguasai penang???? sebelum 2008 adakah melayu dominasi penang???

    Tanah-tanah kediaman melayu yang diberi kepada pemaju untuk dimajukan, pada zaman sapa perintah. Adakag guan eng yang beri tanah kediaman melayu kepada pemaju???? tolongla bang.. kalau nak pukul orang, tengok kiri kanan. Nanti kang tak pasal-pasal terpukul diri sendiri.... UMNO sudah banyak tipu orang melayu...

    Hari ini najib juga mau tipu orang kampung. Minyak tak nak, gula tak naik, gas tak naik harga cuma selaraskan saja harga. Kurangkan subsidi saja.

    Tolong la bang, jangan politik membabi buta. Jangan nak mengampu membabi buta. salam............

    ReplyDelete
  2. Wahai Sribuat,
    Pandangan awak tu sudah kita tahu datangnya dari suara2 pembangkang sejak dulukala lagi. Sejak awk baby lagi begitulah suara pembangkang. Buatlah apa pun semua tak kena. Yang kena naik gaji dan elaun awak, Oklah! Zaman sekarang ni mesti ada naik dan turun, mana ada yg naik tak turun. Cuma gaji dan elaun kakitangan kerajaan shj termasuklah gaji dan elaun Sribuat terima tiap-tiap bulan tak pernah turun sejak datuk Sribuat dulu. Itu lu orang tak gaduh. Jika gaji, upah dan sewa naik, harga brg barang boleh turunkah. Cuma peratus kenaikan mesti tidak membebankan rakyat. Subsidi kerajaan adalah penjimatan kerajaan yg sebenarnya akan kembali kpd rakyat. Jika Sribuat ini cikgu sejarah tentu kurang tahu pasal ekonomi negara. Jangan nak kritik aje cikgu na? Belajar sikit pasal ekonomi kat cikgu ekonomi sekolah awak tu.
    http://suarasatuduaumno.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Maaf tuanpunya blog sebab lari tajuk,
    Saya masih lagi dengan penutupan IKYS tumpang letak dalam topik terbaru tuan.

    Kepada yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang IKYS sila ke blog saya di http://tendangterajang.blogspot.com/2010/07/ikys-rugi-atau-nak-cari-untung-pintas.html
    Luahan hati bapa saudara kepada salah seorang pelajar IKYS

    aku yang bingai

    ReplyDelete
  4. wahai seribuat .. kata-kata awak ni dah ketinggalan zaman sebabtu org yang tak berotak mcm seribuat boleh mengokong guan eng. entah dah berapa ribu ekor babi dia bagi kat awak.. kalau bukan kerajaan dan barisan nasional dah lama saudara seribuat menjadi pengemis di negeri sendiri... bawak-bawak la beristifar jika awak sayang dan cinta kan bangsa dan agama sendiri..
    renung-renungkan
    p/s jgn lupa ajar guan eng basuk berak(bersuci) wajib cakap dia.

    ReplyDelete