PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Sunday, July 25, 2010

Pemimpin Melayu PAS & PKR dikecam tidak bela nasib orang Melayu PP


KUALA LUMPUR 22 Julai – Pemimpin Melayu pembangkang diselar kerana langsung tidak berani bersuara bagi mempertahankan nasib orang Melayu Pulau Pinang yang kini teruk ditindas oleh DAP.

Ahli Dewan Negara, Senator Datuk Sharipah Aminah Syed Mohd. berkata, para pemimpin Melayu pembangkang sanggup melihat bangsa sendiri diperkotak-katikkan oleh DAP demi kepentingan politik peribadi yang sempit.

“Ketepikan soal kepentingan politik. Ini bukan soal perjuangan politik sempit tetapi nasib bangsa Melayu yang ditindas. Mana semua pemimpin-pemimpin Melayu apabila rumah penduduk Kampung Jalan Pokok Asam akan dirobohkan, sedangkan dalam kes Kampung Puah Pala ia bermati-matian dipertahankan.

“Mana suara pemimpin Melayu pembangkang lain yang kononnya memperjuangkan bangsa, agama dan negara. Ini bukan soal rasis tetapi hak orang Melayu perlu dipertahankan,” katanya.

Beliau mengulas keputusan kerajaan negeri Pulau Pinang yang akan menghentikan pembinaan rumah kos rendah semasa membahaskan Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10), di Dewan Negara, hari ini.

Ahli Majlis Jabatan Perumahan Pulau Pinang, Sim Tze Tzin seperti yang dipetik daripada sebuah akhbar berbahasa Inggeris berkata, pihaknya sedang merancang untuk menghentikan pembinaan rumah kos rendah yang berkeluasan kurang 700 kaki persegi (65 meter persegi).

Katanya, langkah itu bertujuan mengelakkan negeri tersebut dipenuhi pangsapuri yang kotor sehingga menimbulkan suasana tidak selesa kepada penduduknya.

No comments:

Post a Comment