PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Wednesday, March 23, 2011

BN P.Pinang cabar Guan Eng kemukakan saman



PULAU PINANG 21 Mac - Ketua Menteri, Lim Guan Eng dicabar mengambil tindakan undang-undang jika merasakan Barisan Nasional (BN) menyeleweng dan menyalahgunakan kuasa dalam projek pelancongan di Pulau Jerejak di sini.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Musa Sheikh Fadzir menegaskan, tindakan tersebut adalah lebih bermaruah daripada terus berbohong kepada rakyat dengan menyebarkan risalah yang mengandungi fakta tidak tepat mengenai isu berkenaan.

Menurutnya, perbuatan Guan Eng mengedarkan risalah sedemikian bersifat kebudak-budakkan dan tidak mencerminkan sifat sebagai seorang Ketua Menteri yang berwibawa.

"Kalau dia (Guan Eng) rasa BN silap, saya cabar dia bawa perkara ini (projek Pulau Jerejak) kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), bawa ke mahkamah, samanlah.

"Jangan berperangai macam budak-budak, jadilah Ketua Menteri yang betul-betul nak bela rakyat.

"Ini tidak ..., dia sanggup buat fitnah, guna duit rakyat sebar risalah berbohong," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Jawatankuasa Kerja BN negeri di sini, hari ini.

Beliau mengulas dakwaan yang dilontarkan Guan Eng berhubung kegagalan projek pelancongan berkenaan semasa di bawah pemerintahan BN sehingga dituduh menyebabkan kerugian kepada rakyat.

Projek usahasama antara Kerajaan Pusat dan kerajaan negeri itu untuk menjadikan Pulau Jerejak sebagai destinasi pelancongan dimiliki oleh UDA Holdings Berhad dengan 51 peratus ekuiti dan lebihannya dimiliki Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC).

Sehingga kini, projek berkenaan yang mempunyai empat fasa hanya siap fasa pertama, manakala fasa seterusnya masih tertangguh.

Sementara itu, Pengerusi Gerakan negeri, Datuk Dr. Teng Hock Nan berkata, tindakan Guan Eng tersebut hanya untuk mengalih perhatian rakyat daripada kelemahan pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang.

Jelasnya, selama tiga tahun mentadbir negeri, Setiausaha Agung DAP itu tidak langsung membantu mempromosi Pulau Jerejak sebagai destinasi pelancongan.

No comments:

Post a Comment