PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Tuesday, April 26, 2011

Tak mustahil BN mampu tawan semula Pulau Pinang

BUKIT MERTAJAM – UMNO yakin mampu meraih semula sokongan masyarakat Cina terhadap BN terutama di Pulau Pinang, seterusnya menawan semula negeri ini daripada pembangkang.

Ketua Penerangannya, Datuk Ahmad Maslan berkata, perkara itu tidak mustahil dapat dicapai berdasarkan kemenangan pada pilihan raya kecil (PRK) yang diadakan di beberapa kawasan, selain menang besar di Pilihan Raya Umum (PRU) Sarawak, baru-baru ini.

Menurutnya, pihaknya sedia maklum masyarakat Cina adalah masyarakat yang menghargai jasa yang dibuat Kerajaan Pusat, dan mereka adalah antara yang mendapat pelbagai kemudahan kelas pertama di tengah bandar.

“Selain itu, mereka menerima pelbagai kemudahan kelas pertama di tengah bandar utama jika dibandingkan dengan orang Melayu dan India.

“Oleh itu, saya yakin bahawa sokongan daripada masyarakat Cina akan diperoleh sepertimana pada 1999 kerana pandangan­ dan pemikiran mereka akan berubah, terutama mereka yang tinggal di bandar.

“Begitu pun, ia tidak bermakna kita meminggirkan orang Melayu dan India kerana bantuan sama rata sentiasa diberikan kepada semua kaum tanpa prejudis,” katanya.

Beliau berkata demikian­ kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Jamuan Mesra 1 Malaysia anjuran UMNO Bahagian Batu Kawan, di Juru Concept Hall, di sini, malam­ kelmarin.

Hadir sama, Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan Datuk Mohd Noordin Mohd Kassim dan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang Datuk Musa Sheikh Fadzir.

Ahmad berkata, BN kini sedang merangka beberapa strategi untuk menawan semula negeri yang diperintah pembangkang, terutama Pulau Pinang pada PRU akan datang, namun enggan mendedahkannya kepada umum.

Apa pun, katanya, kerja keras dan usaha itu penting bagi membolehkan BN menang semula.

Dalam pada itu, beliau­ yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri mengingatkan rakyat supaya­ tidak terlalu bermegah dengan pemberian wang ihsan RM100 yang diberikan kepada warga emas di negeri ini.

3 comments:

  1. Pak Menteri yang penting undi Melayu, Bumiputera, India, orang Asli di kampung, di Felda, di estate, di rumah panjang, di bandar, yg duduk di flat yg duduk kondo, yang duduk banglo dan semi D semuanya solid utk BN. Asyik dok layan puak depa, lagi depa naik tocang elok buat dono jer. Tak guna mengharap undi pada yg rasis, cauvinist dan komunis. Tak undi BN tak der bantuan. Undi dulu baru bantuan diberi...ada berani?

    DAP Enough is Enough, Reject DAP Now, Uncle Poo boleh blah, Vote for Change, Vote Teng Hock Nam for CM, Jom Bako Roket, Mai Pakat Humban DAP, DAP lu tak pandai memerintah....pooorahh, Hate DAP Love BN, One vote for BN for change, Lim Guan Eng khalifah haprak...

    ReplyDelete
  2. CINA MEMANG DAH TAK BG UNDI KAT BN, JGN LAYAN CINA NI........

    ReplyDelete
  3. Kalu sperti Hitler,kenapa orang cina ramai kaya raya di Malaysia.Tak ada pun yang mati di bunuh dengan GAS beracun.Bodoh punya PAS+PKR sokong parti komunis ni.

    ReplyDelete