PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Tuesday, March 23, 2010

Anwar Ibrahim Lagi...

Memang banyak ahli parlimen PKR,DAP dan PAS tidak tahu menahu fasal Datuk Seri Anwar Ibrahim babitkan nama Yang Di Pertuan Agong dan Panglima Angkatan Tentera Malaysia dalam Pelan 16 September untuk menawan Putrajaya menerusi pintu belakang.

Ahli Parlimen Bebas Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata hanya pemimpin-pemimpin parti itu yang rapat dengan Ketua Pembangkang yang tahu mengenainya. Di kalangan pemimpin PAS yang mungkin tahu ialah mereka dalam kumpulan Erdogan yang pro Anwar.

Pengakuan Zahrain yang sebelum ini diketahui amat rapat dengan Anwar itu sekaligus mengesahkan laporan bahawa tidak semua ahli parlimen pakatan pembangkang termasuk dari PAS yang tahu mengenai tindak tanduknya guna nama Yang Di Pertuan Agong dan Panglima ATM untuk meyakinkan bahawa usahanya untuk menawan Putrajaya menerusi tindakan lompat parti Ahli Parlimen Barisan Nasional akan berjaya.

Bekas Ahli Parlimen PKR itu yang ditemui di lobi Parlimen Isnin berkata selepas pendedahan beliau di Dewan Rakyat minggu lalu, ada di kalangan ahli parlimen pembangkang bertanya padanya kebenaran di sebalik cerita 16 September 2008 itu.

Zahrain turut menyebut beberapa nama pemimpin PAS dan DAP yang rapat dengan Anwar dan mungkin diberitahu fasal pelan itu.

Beliau juga menjelaskan bahawa pendedahannya Rabu dan Khamis itu adalah berdasarkan apa yang beliau dengar dan bukan berbohong atau mereka-reka cerita.

Katanya, sebelum ini mungkin ada yang tahu cerita itu tetapi ia sekadar ‘dengar cakap’.

Zahrain percaya pendedahan beliau menimbulkan rasa tidak puashati di kalangan ahli parlimen yang tidak tahu fasal Pelan 16 September malah tidak mustahil boleh mendorong mereka keluar parti kerana dibelakangkan oleh Anwar dan parti masing-masing.

Sementara itu, Naib Presiden PAS Salahuddin Ayob enggan mengulas kemungkinan Pelan 16 September tidak diketahui pemimpin atasan parti kecuali sebilangan ahli parlimen yang rapat dengan Anwar.

Beliau berkata, perkara yang membabitkan peringkat dasar parti wajar ditanya kepada Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Khamis lalu, Datuk Mahfuz Omar juga mengelak menjawab soalan sama dengan alasan tidak mendengar apa didedahkan Zahrain sekalipun beliau berada dalam Dewan Rakyat ketika itu.(seterusnya)

No comments:

Post a Comment