PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Sunday, March 6, 2011

3 tahun mengecewakan P.Pinang di bawah kerajaan Pakatan Rakyat




NIBONG TEBAL: Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman menyifatkan pentadbiran pakatan pembangkang di Pulau Pinang sebagai "tiga tahun yang mengecewakan".

Beliau berkata kerajaan DAP Pulau Pinang yang memerintah negeri ini sejak tahun 2008 nyata gagal mengotakan janji-janji yang dibuat kepada rakyat pada pilihan raya umum lepas.

"DAP lebih kepada retorik, terbawa-bawa dengan sikap sebagai pembangkang dan tidak menumpukan kepada pentadbiran negeri,"

Zainal Abidin, yang juga Ketua Umno Bahagian Nibong Tebal, diminta mengulas mengenai menjelang tiga tahun pentadbiran pakatan pembangkang di Pulau Pinang, 8 Mac ini.

Katanya kerajaan negeri gagal membawa pembangunan kepada rakyat Pulau Pinang dan kebanyakan pembangunan yang ada adalah hasil usaha kerajaan terdahulu.

"Dari segi pelaburan juga, kebanyakannya adalah usaha kerajaan pusat. Ada juga yang dibawa oleh kerajaan negeri sekarang tetapi jumlahnya sangat sedikit," katanya.

Zainal Abidin berkata kerajaan negeri sepatutnya menumpukan perhatian dalam menyelesaikan masalah rakyat bukannya mengharapkan kerajaan persekutuan untukmenyelesaikan masalah di Pulau Pinang. -

1 comment:

  1. Salam,

    Blog ini sudah saya link.
    Teruskan perjuangan.

    http://penditakainsingkat.blogspot.com

    ReplyDelete