PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Wednesday, May 25, 2011

Jeff Ooi Bukti DAP Sememangnya Anti Islam





Sebelum ini di dalam isu yang kononnya Kristian hendak dijadikan agama rasmi menggantikan Islam, pemimpin DAP menyatakan bahawa mereka mengakui Islam sebagai agama rasmi negara. DAP juga akur dengan perlembagaan yang menetapkan Islam wajar dihormati selain dari Raja-Raja Melayu.




Jika benar seperti apa yang dikatakan oleh pemimpin-pemimpin DAP tersebut, mereka perlu memecat dan mengenakan tindakan yang paling tegas terhadap Jeff Oii yang didapati bersalah kerana memfitnah seorang ahli pertubuhan Islam.


Ini adalah untuk membuktikan yang DAP hormat kepada Islam yang menjadi agama anutan majoriti rakyat Malaysia.


Jeff Oii didapati bersalah dalam satu kes saman fitnah dan diarahkan membayar sebanyak RM150,000 kepada bekas Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang, Mohd Razali Abdullah yang dituduhnya “EKSTREMIS ISLAM”.


Sebelum ini Jeff Oii amat lantang menghentam Utusan yang disifatkannya memainkan sentimen agama serta diperkudakan oleh UMNO. Tapi apa yang dilakukan oleh Jeff Oii itu sendiri adalah satu perbuatan yang amat melampau. Jeff Oii bukan saja menghina orang Islam tetapi dia secara langsung menghina sebuah Pertubuhan Islam.


Sekarang ini jelas terbukti, DAP mengamalkan politik yang menyebarkan kebencian terhadap agama Islam di dalam negara. Lihat saja bagaimana pemimpin-pemimpin DAP seperti Jeff Oii ini secara sesuka hati menggelarkan orang Islam lain sebagai pelampau Islam ataupun pengganas.


Lim Guan Eng selaku Setiausaha Agung DAP dan juga Ketua Menteri P.Pinang juga patut bertanggung jawab didalam isu fitnah Jeff Oii ini.


Jika benar Lim Guan Eng mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi dan juga hormat terhadap perlembagaan Malaysia, dia perlu buktikan dengan mengambil tindakan terhadap Ahli Parlimen Jelutong tersebut.


Jika Lim Guan Eng berdiam diri dan tak mengambil apa-apa tindakan terhadap Jeff Oii, ini bermakna Lim Guan Eng juga bersetuju dan merestui Ahli Parlimen Jelutong tersebut menghina Islam dan memfitnah orang Islam lain.


Dan jika Jeff Oii masih lagi dikekalkan didalam struktur pentadbiran kerajaan DAP negeri P.Pinang yang dikepalai Lim Guan Eng, ini menunjukkan yang DAP itu sebenarnya parti yang memang ANTI Islam didalam negara.


Jeff Oii juga seharusnya didesak supaya meletakkan jawatannya sebagai Ahli Parlimen Jelutong. Rakyat Jelutong yang berbilang kaum pastinya tak akan mahu menerima seorang ahli Parlimen yang kaki fitnah dan tak tahu hormat pada agama lain.


Tindakan Jeff Oii yang seolah-olah memusuhi Islam ini tak harus dipandang ringan oleh semua muslim di Malaysia. Sikap pemimpin DAP ini jelas membuktikan bahawa mentaliti mereka masih menganggap Islam itu sebagai sebuah agama yang kasar dan ganas.


Pak_Long

No comments:

Post a Comment