PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Wednesday, May 25, 2011

Lagi gerai Melayu P.Pinang kena roboh

.

Kak Rahayu Abd Murad menangis kerana akan hilang punca pencarian akibat kekejaman DAP mengarahkan pihak MPPP merobohkan kedai yang diusahakan turun temurun dari emaknya hinggalah beliau mengambil alih perniagaan tersebut.Selama berniaga dari kecil hingga kini hampir lebih 40 tahun.tiada siapa menggangu perniagaan beliau.Untuk makluman Rahayu mempunyai seorang anak kurang upaya.





Bermula dari kehadiran Ketua Menteri Lim Guan Eng dalam upacara memecah tanah bagi membina Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Pai Chai di lot tanah 62 batu Feringghi.Bangunan baru yang dibina setinggi 4tingkat.

Beliau mengarahkan gerai yang berada dihadapan sekolah patut dirobohkan walaupun kawasan tersebut berada di luar Lot 62 kerana ia akan mengcacat pemandangan apabila beliau  akan kembali merasmikan bangunan tersebut apabila siap kelak.

MPPP mengambil tindakan menyaman Rahayu pada 6april 2011. Notis 24 jam bagi mengosongkan kedai pada 20 April 2011.Tindakan merobohkan kedai sepatutnya pada hari ini 24 May 2011 tetapi  tiada kelihatan lori atau penguatkuasa datang pada hari ini.

No comments:

Post a Comment