PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Saturday, August 21, 2010

Khatib baca doa untuk Guan Eng tanda setuju dasar DAP tindas Melayu/Islam




KUALA LUMPUR 20 Ogos – Bekas Imam Besar Masjid Negara, Datuk Pirdaus Ismail menyifatkan Khatib yang menggunakan nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam bacaan doa khutbah solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin di beberapa masjid, Pulau Pinang seolah-olah merestui kezaliman yang dilakukan oleh Ketua Menteri terbabit terhadap saudara seagama dan satu bangsa dengan khatib berkenaan.

Tegas beliau jika benar dakwaan berkenaa, tindakan berkenaan adalah tidak wajar sama sekali dan merupakan satu perbuatan yang tidak boleh diterima kerana ianya membelakangkang Ketua Agama Islam di negara ini.

“Sepatutnya khatib berkenaan membela umat Islam yang ditindas di negeri berkenaan dengan membacakan doa agar dibukakan hati pemerintah negeri itu untuk bersikap sewajarnya tanpa melakukan sebarang penganiayaan terhadap umat Islam selain memohon agar golongan terbabit diberikan perlindungan sewajarnya oleh Allah s.w.t daripada kezaliman Lim Guan Eng dan kuncu-kuncunya.

“Apa dah jadi terhadap golongan peniaga, nasib penduduk di Kg Pokok Asam di Jelutong, peniaga bazar Ramadhan di KOMTAR dan pelbagai kezaliman lain yang telah dilakukan oleh kerajaan negeri. Golongan inilah yang sepatutnya dibela dan didoakan agar mereka diberikan kekuatan dan sebagainya.

“Ini tidak…lain pula yang berlaku.. Mereka yang susah dan sebagainya tidak mendapat pembelaan dan mereka yang zalim pula ,mendapat keistimewaan daripada khatib berkenaan. Masyaallaah…..,”
keluhnya kepada UMNO-Online, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas penggunaan nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam bacaan doa khutbah solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin di beberapa masjid sekitar Permatang Pauh dan Jelutong.

Datuk Pirdaus seterusnya menegaskan doa untuk Yang di Pertuan Agong dan Sultan adalah satu amalan yang diwarisi daripada ulama muktabar sejak daripada dahulu lagi.

Katanya adalah sesuatu yang tidak wajar khatib berkenaan sanggup menggunakan nama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam bacaan doa khutbah solat Jumaat bagi menggantikan nama Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin.

“Pada saya ini satu tindakan yang tidak beradab dan khatib berkenaan disaran membuka kitab-kita ulama muktabar dan sila rujuk bab khutbah. Mungkin beliau boleh lihat kembali bab ini agar perkara seumpama itu tidak berlaku lagi,” katanya. – MediaUMNO

No comments:

Post a Comment