PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Sunday, August 1, 2010

Lagi pembohongan Guan Eng






"On another matter, Lim said since the start of the year, 70% and 82% of traders and hawkers whose stalls were either demolished or served with compounds, were non-Malays on the island and mainland respectively.He said this showed that there was no race factor involved when the respective local authorities conduct their operations."



Siri pembohongan Guan Eng diteruskan lagi dengan beliau terus berdolak dalih dalam isu gerai peniaga Melayu dirobohkan . Dalam akhbar the star semalam , beliau terus berbohong dengan menyatakan sejak tahun ini 70 % - 82 % peniaga dan penjaja yang dikenakan tindakan demolished dan kompoun adalah terdiri bukan Melayu di pulau dan seberang .

PB melihat taktik Guan Eng ini mengunakan data peratusan ( %) dalam memberikan fakta adalah sama seperti mereka gunakan semasa menunjukkan jumlah kontraktor bumiputra yang mendapat tender dan projek kerajaan negeri . Guan Eng hanya berani menyatakan peratusan kepada kontraktor tetapi bukannya nilai sebenar tender kepada Melayu dan bukan Melayu .

Kalau Guan Eng menyatakan bahawa peratusan kaum bukan Melayu ramai dikenakan tindakan , mengapa ia tidak heboh di akhbar2 dan media ?? PB cukup yakin kalau kerajaan negeri menganggu kehidupan mereka untuk berniaga , sudah tentu perkara akan jadi isu panas dan Gerakan terutamanya akan orang pertama akan hantam Guan Eng. Tetapi perkara ini tidak berlaku kepada kaumnya dan sekarang kerakusan dan kezaliman kerajaan Pakatan ini hanyalah kepada gerai2 peniaga Melayu .

Malah Guan Eng lebih mengamalkan sikap double standardnya yang memilih bulu apabila gerai peniaga Cina di New Lane , Jalan Raja Uda , Jalan Perak diberi keistimewaan dan layanan First Class . Terbukti apabila New Lane merupakan tempat popular bagi peniaga makanan Cina yang berniaga di tepi jalan ini dibantu kerajaan negeri dengan menutup jalan itu untuk laluan kenderaan dari waktu 12 tengahari hingga 1 pagi setiapa hari . klik di sini dan sini

Kerajaan negeri diterajui DAP chauvinis ini jelas masih mengamalkan sikap pilih kasih mereka walaupun mereka melaungkan tindakan mereka tidak mengira kaum . Ini perbezaannya ketara antara kerajaan BN yang lebih bijak mengutamakan kebajikan rakyat berbilang kaum berbanding kerajaan Guan Eng yang hanya cakap banyak menuduh orang lain tetapi sebenarnya tidak tahu menyelesaikan masalah rakyat.


Guan Eng itu PEMBOHONG , PEMBOHONG itu Guan Eng ..







gerai ikan bakar Hammer Bay

peniaga buah-buahan di kawasan DS Anwar Ibrahim sendiri
juga dirobohkan .klik di sini




Gerai DOREMI dirobohkan


Peniaga kecil Tmn Bertam Perdana kesal MPSP
roboh gerai mereka dengan segera . klik di sini

No comments:

Post a Comment