PERHATIAN

Kami mengalu-alukan sebarang informasi dan juga timbal balas daripada anda sekalian terutamanya mengenai isu-isu setempat di Pulau Pinang.

Mari kita sama-sama bongkar dan dedahkan pembohongan Lim Guan Eng dan DAP Pulau Pinang !!

Emelkan ke penang.umb@gmail.com

Terima kasih.

Thursday, February 18, 2010

Malik Kassim master mind Guan Eng bohong isu perarakan Maulidul Rasul


Minggu lepas , isu perarakan Maulidul Rasul di PP telah menghangatkan suhu politik Malaysia hingga menyebabkan Guan Eng terpaksa membuat keputusan u - turn dan mengecam Utusan dan UMNO kononnya melakukan fitnah terhadap kerajaannya .

Keputusan terbaru ala Pondan Al Flip FLop oleh seorang diktator hebat seperti Guan Eng pada 13hb Februari lepas nampaknya sedikit sebanyak telah mencalarkan imej diktatornya yang menerajui kerajaan PP ini. Beliau menggunakan seorang Chief khadam tua bernama Malik Kasim sebagai master mind dengan untuk menutup kesalahannya .

Antara skop dan tugas yang berjaya dilaksanakan pencacai Guan Eng ini


1. Menjadi pembela kuat Guan Eng dengan menyatakan bahawa surat pekeliling 5hb Februari yang dihantar kepada jabatan2 dan agensi kerajaan negeri adalah hanya untuk mendapatkan cetusan idea mengenai majlis sambutan yang meragukan .

Sy ingin bertanya jika surat pekeliling bertarikh 5 Feb itu hanya sebagai mendapatkan cetusan idea kononnya , mengapa pulak surat itu dilampirkan siap sekali dengan atucara majlis dan borang penyertaaan ???

Ini menujukkan bukti kepada kita bahawa surat tersebut adalah surat official dan telah dipersetujui jawatankuasa induk sambutan selepas bermesyuarat pada 3hb .


2 . Surat bertarikh 5hb Feb ditandatangani oleh Hj Mohamad Yusof Bin Wazir , Timbalan Setiausaha Kerajaan ( Pengurusan ) bukannya Exco Agama Islam Malik Kassim


Mengapa Malik Kasim tidak menandatangani surat itu dan mengarahkan pegawai kerajaan Hj Yusof ini sebagai kambing hitam ? Sehingga hari ini tiada siapa mengaku yang mengarahkan pembatalan perarakan ini . Tetapi menurut sumber dari rakan blogger Pisau.net , Malik Kasim sendiri yang membatalkan perarakan kononnya bertujuan transformasi dan perhimpunan ummah diganti daripada membuat pararakan maulidul rasul .


3. Malik Kasim mengarahkan JAIPP berbohong dengan menukarkan atucara majlis dan jadual yang baru dalam laman webnya

Mengapa begitu tergesa-gesa menukarkan time table dan atucara baru dalam laman web pada hari Sabtu iaitu hari pejabat bercuti ??

4. Berjaya menuduh Utusan dan UMNO sebagai dalang dalam menabur fitnah walhal surat 5hb adalah dikeluarkan sendiri oleh kerajaan negeri yang jelas membatalkan perarakan .

Cara dan taktik mereka cukup mengaibkan sekali untuk menutup kesalahan dan tanpa rasa malu menyalahkan orang lain dalam isu ini


Jadi, diktator Guan Eng bersama khadamnya Malik Kasim inilah merupakan sebenarnya orang yang bohong kepada rakyat PP bukannya Utusan Malaysia . Hal ini dapat kita lihat bila Guan Eng terpaksa menarik balik pembatalan selepas melihat tentangan kuat umat Islam seluruh negara .

Cubaan Guan Eng membatalkan perarakan Mauludul Rasul ini jelas membuktikan kepada kita bahawa kepimpinan Khalifah Cina Melaka ini adalah bersikap cauvinis , rasis dan berfikiran bahaya .

Kepada puak2 pencacai PAS , jika anda membaca dan percaya akhbar haprak daily bertajuk Guan Eng bidas media putar belit fakta jelas anda memang bangang dan telah diperbodohkan oleh manusia yang kuat retorik dan pembohong kononnya mencontohi kepimpinan Khalifah Umat Abd Aziz.

sumber : mykmu.net


No comments:

Post a Comment